martes, 26 de enero de 2016

26/01/2016

Avui hem quedat altra vegada tots els membres del grup per avaluar les activitats de dos altres grups a través de la nostra rúbrica, creada anteriorment. A més, hem posat una nota numèrica orientativa de l'1 al 10 que creiem que s'ajusta més a les activitats.

3 comentarios:

  1. Benvolguts companys,
    Som la Selene Cantero, l'Anna Busquets i la Laura Cabello.
    A partir de la nostra rúbrica hem avaluat les diferents activitats que heu proposat. Primerament, pel que fa la coherència de les activitats amb el tema del blog, podem veure que hi ha una relació clara. A més a més, cada activitat és identificable respecte el conjunt d'aquestes però costa una mica d’apreciar-ho a primera vista. Com a aspecte positiu a destacar, les activitats fomenten la reflexió a més d'un aprenentatge vivencial a partir d'una problemàtica.
    Per altra banda creiem que hi ha alguns aspectes a millorar: la manca de fonts primàries i secundàries i una sèrie d'errors gramaticals com la incorrecte utilització de les comes (davant de ''i'' o entre subjecte i verb) i ortogràfics com la falta d'accents en algunes conjuncions (''què'').
    Així doncs, la nota final segons els ítems de la nostra rúbrica és un 7,3/10.

    ResponderEliminar
  2. Benvolguts companys,

    Tenint en compte la nostra rúbrica, la nostra avaluació és la següent:

    El títol general resumeix adequadament el contingut de la Unitat Didàctica tot i que és molt general (Molt bé). Pel que fa els títols de les diferents activitats fan referència a la realització d’aquestes i trobem interessant la breu introducció abans d’explicar l’activitat en si.

    Activitat 1: L’activitat que planteja no només té relacions amb l’àrea de ciències socials sinó que també la podem relacionar amb l’àrea lingüística. (Bé) La presentació de les activitats està ben estructurada però en alguns paràgrafs manca el sentit lògic. (Bé / Suficient). El disseny és poc atractiu, ja que només consta d’un text explicatiu. El mestre vol tenir en compte les idees prèvies dels alumnes però aquestes només es fan a partir de preguntes. (Suficient). Utilitza una metodologia que es basa en la investigació i el treball col·laboratiu. (Bé) L’activitat pot ser motivadora pels alumnes però només es parteix d’un mateix nivell i no es té en compte la diversitat.

    Activitat 2: Trobem que hi ha poques connexions amb les ciències socials, ja que hi ha poc contingut. A més, no hi ha connexions amb altres àrees. (Suficient / Malament). El disseny és poc atractiu, ja que només consta d’un text explicatiu. Implica el coneixement que donava el mestre anteriorment i no el dels alumnes. Aquesta activitat es formula a través de preguntes (Suficient). Utilitza una metodologia que es basa en la investigació i el treball col·laboratiu. (Bé). És una activitat poc motivadora, ja que només s’han de respondre preguntes (Malament).

    Activitat 3: Els continguts seran explicacions del guia i no hi ha connexions amb altres àrees (Suficient / malament). El disseny és poc atractiu, ja que només consta d’un text explicatiu (Suficient). No es tenen en compte les idees prèvies dels alumnes (Malament). Utilitza una metodologia que es basa en el treball col·laboratiu, ja que han de respondre unes preguntes en grup (Bé) L’activitat pot ser motivadora pels alumnes però només es parteix d’un mateix nivell i no es té en compte la diversitat.

    Millores que plantegem:

    Activitat 1: Considerem que és interessant dur a terme una síntesi de la informació, tot i així, proposem que les imatges no siguin d’internet sinó que ells mateixos les facin.

    Activitat 2: Creiem que és interessant la pregunta que realitza, ja que fan pensar i reflexionar els alumnes sobre el passat. Es podria complementar amb un debat a l’aula, d’aquesta manera fomentem que els alumnes diguin la seva opinió.

    Activitat 3: Trobem interessant dur a terme una excursió però no compartim la metodologia de respondre unes preguntes. Proposem crear un MyTracks amb el recorregut per la universitat i també el trajecte fet per arribar allà.

    Nota: 6.

    Ivet Gabino, Dúnia Gonyalons, Ingrid Grabulosa i Anna Guixeras.

    ResponderEliminar